Menu +

Berichten zoeken

Training SEO Schrijven voor beginners?

Misschien heb je al onderzoek gedaan naar zoekmachine optimalisatie. Het kan ook dat je zelfs een training SEO schrijven hebt gevolgd om je website of webshop te optimaliseren. Als dat het geval is, dan heb je waarschijnlijk gezien dat SEO uit verschillende onderdelen bestaat. Zo is het belangrijk om je te focussen op de technische aspecten, linkbuilding en SEO schrijven.

Als je creatief bent en weet waar je op moet letten tijdens het schrijven, dan kun je top SEO-teksten schrijven. Wij helpen je hier graag mee op weg. In dit artikel vertellen we je immers waar je op kunt letten als je teksten schrijft voor je website/webshop.

SEO-teksten schrijven

Een van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie is zorgen voor goede teksten. Hierbij gaat het niet alleen om grammaticaal en tekstueel goede teksten, maar ook SEO-technisch goede teksten. Doordat er verschillende zaken zijn om op te letten, vinden sommigen het moeilijk om goede SEO-teksten te schrijven.

Gelukkig krijg je door middel van dit artikel de nodige tips om goede SEO-technische teksten te schrijven. Je hebt er namelijk niets aan als je een interessante tekst schrijft die niemand leest. Echter, als je je tekst optimaliseert voor zoekmachines, dan scoor je hoog bij de zoekresultaten. Zo trek je gratis geïnteresseerden aan.

Het bepalen van je doel en doelgroep

Een tekst schrijf je niet zonder reden zoals je gaat leren tijdens een cursus SEO schrijven. Dit geldt ook voor de teksten die je voor je website/webshop schrijft. Sommige personen schrijven immers teksten die SEO-technisch geweldig zijn, maar die niet aantrekkelijke zijn voor hun doelgroep. Hierdoor bereiken ze hun doel niet.

SEO is namelijk een middel en geen doel. Je wil dus niet alleen hoog scoren in zoekmachines, maar wil ook gericht je doelgroep bereiken. Zij kunnen namelijk iets bij je kopen of contact met je opnemen zodat je omzet omhooggaat. Het is daarom belangrijk om eerst je doel en doelgroep te bepalen.

Kijken we eerst naar je doelgroep, dan is het handig om persoonlijk te schrijven. Op die manier voelt de lezer zich persoonlijk aangesproken. Om dit resultaat te bereiken, kun je schrijven alsof je een e-mail stuurt naar een goede vriend. Lees de geschreven tekst nog eens over en laat hem op je inwerken. Als de tekst je persoonlijk raakt, ben je goed bezig.

Vervolgens bepaal je het doel van je pagina. Stel jezelf dan af wat je van de lezer wil. Wil je dat hij/zij iets koopt, iets downloadt, zich aanmeldt voor je nieuwsbrief of het antwoord op zijn vraag vindt? Aan de hand van je antwoord op deze vraag, kun je verder gaan. Schrijf dus doelgericht en onthoud dat internetters vaak lui en ongeduldig zijn. Het is dus belangrijk dat jij hun aandacht grijpt en die ook vasthoudt.

De volgende stappen van SEO schrijven

Nu kun je op de technische aspecten van SEO schrijven focussen:

  1. Bepaal de juiste zoekwoorden;
  2. Schrijf de belangrijkste zoekterm in de SEO-titel;
  3. Bedenk een interessante meta-omschrijving;
  4. Gebruik een zoekmachinevriendelijke URL;
  5. Verrijk je pagina met multimedia.
  6. Gebruik synoniemen en gerelateerde woorden in je SEO-tekst.