De beste klantenservice leveren doe je zo

Als bedrijf zal je al gauw merken dat er veel concurrentie is op de markt. Het is daarom erg belangrijk voor je bedrijf om te zorgen voor een goede klantenservice. Een bedrijf met een kwalitatieve klantenservice heeft namelijk klanten die tevreden zijn en die terugkeren. Als bedrijf is dat precies wat je wil. De beste klantenservice of doorschakel diensten leveren is niet gemakkelijk. Als bedrijf is het daarom handig om te weten hoe je dit het beste kunt doen. Hieronder geef ik je handige tips zodat jouw bedrijf de beste klantenservice kan leveren.

Luister naar je klanten

Een goede klantenservice betekent dat je goed moet luisteren naar je klanten. Wil een klant iets kwijt of heeft hij/zij een klacht, dan is het erg belangrijk dat je hier goed mee omgaat. Bekijk wat de klant wil en zoek naar mogelijke oplossingen.

Zorg voor meerdere contactmogelijkheden

Als bedrijf is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat de klant op verschillende manieren contact met jou op kan nemen. Dat de klantenservice telefonisch te bereiken is, is mooi, maar niet iedereen is in de gelegenheid om te bellen. Voor sommige klanten is het bijvoorbeeld een stuk gemakkelijker om te bellen, chatten of e-mailen.

Geef de klant ideeën en/of alternatieven

Als de klant iets wil, maar je kunt dit als bedrijf niet bieden, dan is het verstandig om de klant nieuwe ideeën te geven. Misschien heb je een bepaald product niet in huis, maar is er wel een goed alternatief. Door mee te denken met de klant zorg je ervoor dat de klant uiteindelijk misschien toch met een mooi product en/of idee het gesprek verlaat.

Kun je een klacht oplossen? Doe dit direct

Als je een ontevreden klant aan de telefoon hebt, dan is het erg belangrijk om snel te handelen. Hoe sneller je een klacht oplost, hoe tevredener de klant het gesprek zal verlaten. Luister goed, bekijk wat je kunt doen en doe dit ook direct. Het is jammer om zaken steeds uit te stellen omdat hierdoor de klant ook gefrustreerder raakt en waarschijnlijk niet meer terugkomt.

Hierboven heb je kunnen lezen wat belangrijke onderdelen zijn van een goede klantenservice. Het is belangrijk om goed naar je klanten te luisteren, ze meerdere contactmogelijkheden te bieden, alternatieve te geven en snel te reageren bij klachten. Op deze manier zorg je voor positieve ervaringen en dat is precies het doel van een goede klantenservice.

Ook interessant:

Veilig shoppen bij webwinkels met een keurmerk. Let op onderstaande logo’s.waarborg

Wil je iets kopen via internet?

Laat jij je ook goed informeren voor je iets koopt! Op CheckWebwinkel.nl kun je webwinkels checken op hun betrouwbaarheid en ze met elkaar te vergelijken op belangrijke categorieën. Als je op de bedrijfsnaam klikt kom je op de bedrijfspagina. Hierop staat gedetailleerde informatie over de webwinkel. Je kunt zien of een webwinkel een goede dienstverlening heeft en op tijd levert, maar ook bekijken of bestellen gemakkelijk en betrouwbaar is. De reviews die je leest zijn geplaatst door consumenten. Ook jij kunt na je aankoop een review plaatsen.Uiteraard kun je ook gewoon rondkijken in de rubrieken om leuke ideeën op te doen voor een volgende aankoop.

Heb je iets gekocht via internet?

Een bos bloemen, een DVD of sieraden, ben je erg tevreden of misschien ontevreden over je aankoop adres? Laat bij ons je koopervaring achter! Andere internetconsumenten zijn benieuwd naar jouw ervaring. Net als jij zijn tal van mensen opzoek naar betrouwbare informatie over de webwinkel waar ze iets willen kopen. Door een review te plaatsen kun jij andere consumenten laten zien hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar een webwinkel is en welke werkwijze ze hebben. Om reviews te plaatsen moet je wel ingeschreven zijn. Registeren duurt slecht 1 minuut en is gratis. Op deze manier kunnen we de betrouwbaarheid van de reviews vergroten.